2009-04-12

Sköna söndag...

...eller vad hette programet som SVT visade för längesedan?
När vi hade vaknat i morse så drog vi på oss våra simdräkter och gick ner till vår lap-pool. Sara gjorde 500 m och jag nöjde mig med 400 m. Tillbaka upp i lägenheten, in i duschen, på med kläder och ner, korsa vägen, under ECP (namnet på den stora vägen som går mellan oss och havet) och bort till ett fik som ligger precis där stranden börjar.
Vi slår oss ner i var sin skön fåtölj och beställer vår frukost. Tänk att kunna sitta så, bara rakt upp och ner i varsin skön fåtölj och bara njuta.

Inte så illa...


En och en halv timme senare betalar vi notan och tar en taxi in och förbi centrum till Lock Road där dagens jakt på balkongmöbler startar. Och ska jag vara riktigt ärlig så är det inte första dagen som vi jagar den typen av möbler...
Vi har ett par olika jakter igång, Sara jagar en bra bild på en Dengy-buss och jag jagar bra pris på ett Nikon-objektiv. Vad är en Dengy-buss undrar kanske vän av ordning?
Jo, de flesta bussar här i SG gör reklam för något och det finns de som används i landets propaganda i kampen mot Dengy-feber. Och Sara jagar en bra bild som hon kan använda i sin blogg till en text som inte är riktigt skriven än, men snart. Hoppas att texten är bra, för så många bussar som har passerat med kameran i högsta hugg för att konstatera att det var Fuji, Casio, Tiger Beer eller något annat företag.
Sen har vi en "daglig" tävling som vi tycker är kul. (Prova inte denna i Sverige, inte alls rolig där.) Vi räknar bilar av ett visst märke, en poäng per styck. Sara räknar Porsche och jag räknar Lamboghini. För att göra det lite roligare så får Sara ett halvt poäng för Porsche's SUV och jag får ett halvt poäng för andra exklusiva sportbilar så som Ferrari, Bentley och liknande.
Hur gick det då idag?
Jo, inga möbler blev köpta, men nästan, ingen Dengy-buss till bloggen, Nikon-objektivet blir inte billigare och bil tävlingen slutade 12,5 för Sara och 8 för mig. (Sara såg 11 Porschar och tre av deras SUVar och jag såg 7 Lamborghinis, en Ferrari och en Bentley.) Det nästan kryllar av dyra bilar i detta land, här som det är så otroligt dyrt att ha en bil. Vi anser oss inte ha råd med bil eller så anser vi att oavsett hur mycket buss, MRT och taxi vi åker så blir bil mycket dyrare. Och så finns ju taxi över allt, det är bara till att gå ut och vifta lite med handen så stannar en som är ledig.


Ett möjligt objekt, eller? Vi får väl se.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar