2009-04-09

Då har det hänt

Vi hade besök av några säljare från Citi bank över lunchen igår på kontoret. En kille snackade i 25 minuter och försökte få oss att förstå hur bra Citi bank är i jämförelse med andra banker. Som exempel ger de mer än tre gånger så mycket ränta på dina pengar än någon annan bank. Jo ni läste rätt: TRE GÅNGER!!! Vill ni ha lite siffror att räkna med? OK, de ger 0,37% iställt för 0,12% som närmsta konkurent. Räkna på det om ni vågar. Nej, vi blev väl inte så imponerade som de hade hoppats, en del lokala kolleger såg fördelar med Citi så jag tror att de trots allt var glada när de lämnade kontoret. Cirka 10 utav 24 närvarande får man ju tycka är bra jobbat. Som ett extra dragplåster så bjöd Citi på lunch. Vår testpilot Catarina smakade och ansåg att maten i restaurangen (vårt IKEA varuhus vanliga restaurang) var nog att föredra, så vår tappra styrka av fyra personer gick dit för lite vanlig svensk mat. De andra valde kokt lax medan jag sattsade på ett säkert kort, köttbullar, sås och potatis. Något var inte som det skulle utan magen började prata lite. Några toa besök senare bestämnde jag mig för att sluta "tidigt" så klockan 18.00 lämnade jag kontoret med min dator i väskan, för man vet ju inte... satte jag mig i en taxi för att be chaffören om att köra mig hem. Resan gick bra... Väl hemma berättade jag för Sara att jag mådde sådär och att jag troligtvis sover till morgonen. Det har varit en matförgiftnings skandal här i Singapore då en "restaurang" på ett hawkercenter har förgiftat mer än 100 gäster, där en kvinna fick missfall i andra månaden och där hitentills två personer har dött. Med den skandalen i färskt minne bad jag Sara titta till mig lite då och då, man är ju lite nojjig. Med 18 timmars sömn och några bananer och en halv liter cola känns det snart som vanligt. Snart dax för lite kvällsmat, som jag ser fram emot, och förhoppningsvis lite sömn laddar vi för lite påsk firande imorgon. Vi har bjudit lite av våra lokala vänner som ska få smaka på Saras goda kok konster igen. Jansson, ägg, sill och lite annat påskigt står på menyn. Vi får ju inte glömma att kyla och servera snappsen för att se deras reaktioner på lite svenskt brännsle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar